Analysevægt til kropsanalyse

Vores analysevægt til kropsanalyse står fremme permanent, så du selv kan bruge den og følge din udvikling fra gang til gang.

For dig som medlem

Med en vægten kan du få et detaljeret overblik over din krop, eventuelle problemstillinger og hvor der i så fald skal sættes ind. Du får bl.a. målt din fedtmasse, muskelmasse, mængden af fedt om de indre organer og væskeophobning.

Det er det perfekte redskab for dig, der skal i gang med f.eks. vægttab, forbedring af muskelstyrke, vil optimere træningen eller bare vil have en viden om, hvordan din krop reelt ser ud inden i og hvordan balancen imellem venstre / højre side af kroppen og forholdet imellem over- og underkroppen er.

Book en tid hos en instruktør og få lavet en måling og efterfølgende vejledende samtale samt opfølgning på dit trænings-program.

For de fleste er det motiverende at få lagt et nyt træningsprogram og følge sin udvikling, så hvis du aldrig fornyer din træning, får du ikke det optimale ud af din indsats.

Brug af vægten er en gratis del i dit medlemsskab.

Brugervejledning

Det er vigtigt at du foretager målingen med hvilepuls inden du træner og så godt som muligt på samme vilkår hver gang. Se mere i Inbodys vejledende betingelser for bedst mulig måling.

1. Tag sko og strømper af. Sprit af i nødvendigt omfang.
    Fugt hænder og fødder med en vådserviet - sikrer god kontakt.
    Brug vand fra de særlige flasker med saltvand.
    Saltvand sikrer god kontakt mellem måleudstyret og dine hænder/fødder.

2. Træd op. Hver fod skal have kontakt med begge metalplader.

3. Indtast information:
    ID - frivilligt, brug mobilnummer, vægten gemmer data til næste gang.
    Køn og alder m.v.

4. Følg instrukserne på skærmen.

5. Stå korrekt.
    Hold let om håndtag, stræk armene og hold dem lidt ud fra kroppen.

6. Skærmen fortæller når målingen er slut.
    Resultatark kommer automatisk.

Maskinen spørger efter et ID - det er frivilligt, men vi anbefaler, at du taster dit mobilnummer eller dit medlemsnummer. Formålet er at gemme måleresultatet, så du automatisk får en sammenligning ved næste måling.

Hvis du er i tvivl, så kontakt en instruktør

Resultat af målingen

Se vores egen vejledning til resultatarket for en gennemgang af værdierne eller du kan få dem gennemgået af en instruktør.

Vores egen vejledning til udskrift: hent PDF udgave.