Kunst i Højbjerg-Lyseng Foreningsfitness

Højbjerg-Lyseng Foreningsfitness vil gerne være kendt for at være en god forening med et godt og lækkert træningslokale. Vi vil også gerne være et kendt udstillingssted, hvor der bliver udstillet god kunst på væggene. Gerne vægkunst af lokale kunstnere, men vi vægter god kunstnerisk kvalitet højere end det lokale tilhørsforhold.

Jens Vellev udstiller fra marts 2020

Fra marts til maj har vi fornøjelse af flotte fotoværker af Jens Vellev, som udstiller 10 fotos fra sine rejer i Mongoliet i 2011 og 2015

Jens Vellev, Lektor emeritus. Cand.mag. i forhistorisk- og middelalderarkæologi ved Aarhus Universitet har foretaget arkæologiske udgravninger flere steder i Danmark, Europa og en række arabiske lande.

Har desuden rejst i store dele af verden og har siden 1974 drevet Forlaget Hikuin med arkæologiske og kulturhistoriske udgivelser.

Jens har altid fotograferet meget og fotoværker fra hans rejser i Oman, Nepal og Burma har tidligere været vist på væggene i Højbjerg-Lyseng Foreningsfitness

Foto værkerne kan købes - kontakt: kunstudvalg@hoejbjerg-lyseng-foreningsfitness.dk

Årsplan for kunst i fitnesslokalet

I foreningen planlægger vi med 3 udstillinger/år. Der er altid være en uge med hvide vægge mellem hver udstilling. Planlagt forløb er:

• August – November
  • December – Marts
  • April – Juli

Udstillinger  (fra november 2018):

• Jens Vellev udstiller marts - maj 2020 Se billeder
  • Lise Legarth udstiller december 2019-marts 2020 Se billeder
  • Hanne Nors udstiller september-november 2019 Se billeder.
  • Douglas York udstiller maj - juli 2019. Se billeder.
  • Bojan Millic udstiller februar - april 2019. Se billeder.
  • Doris Sørensen november 2018 - januar 2019. Se billeder.

Kontakt os
Foreningens kunstformand, Hanne Eland - kan kontaktes, hvis man har gode ideer til kunst på væggene i træningslokalet.

Det er kunstformanden der, i samråd med Bestyrelsen, tager beslutning om udstillingsprogram.

Vi kan tilbyde gode store vægge med godt lysindfald, mulighed for at lægge visitkort og salgsmateriale i lokalet, mulighed for direkte salg, samt forsikring af billederne, så længe de hænger i træningslokalet.

Vi tilbyder naturligvis at være behjælpelig i forbindelse med ophængning og transport.

Kontakt: Hanne Eland
      kunstudvalg@hoejbjerg-lyseng-foreningsfitness.dk