Instruktion eller opfølgning

Vi anbefaler instruktion til alle nye medlemmer og jævnlig ny instruktion eller opfølgning til allerede aktive medlemmer. Du skal være medlem for at kunne booke instruktion. Selve instruktionen er gratis og med i dit medlemskab.

På vores Foreningsaftner, kan du altid få en snak om mulighederne for instruktion.

Hvad skal du gøre?

Skriv til vores medlemsservice for at få aftale om instruktion. Skriv lidt om ønsker/målsætning og hvilke tider dag/aften, der er mulige for dig. Så finder vi den rette instruktør og kontakter dig for en aftale.

Hvorfor instruktion?

Du kan altid få lidt mere ud af din træning. Kontakt en instruktør og få set på dine øvelser, få nye udfordringer. Måske kan du også inddrage kettlebells eller TRX i din træning? Instruktørerne har DGI og TRX-uddannelse i at hjælpe dig.

Hvornår er det tid til justering af dit træningsprogram?

Der er ingen fast regel. Er du kørt lidt fast i træningen og mangler du motivation til at fortsætte? - så anbefaler vi en opfølgning. Selv hvis du synes at det går meget godt, så kan du sikkert alligevel lære noget mere.

Er med i dit medlemskab
Instruktion og opfølgning er en del af dit medlemskab og koster ikke ekstra. Alle vores instruktører har en DGI-uddannelse bag sig og står klar til at hjælpe dig.

Hvorfor opfølgning?
Muskeltræning har til formål at vedligeholde eller forbedre kroppens funktionsniveau. Det er derfor vigtigt, at der er variationer i træningsprogrammet, således at flest mulige bevægemønstre tilgodeses. Udføres de samme øvelser over længere tid, vil kroppen vænne sig til disse, og udbyttet af træningen vil blive mindre.

Du kan variere dit træningsprogram ved at øge vægten i de enkelte øvelser (for at træne styrken), eller flere gentagelser (for at træne udholdenheden). Det kan også være en rigtig godt idé at skifte en eller flere øvelser ud eller blot variere rækkefølgen af øvelserne - så vil du ha´ endnu mere ud af og optimere din træning yderligere - så er der god grund til jævnligt at få justeret dit træningsprogram i samarbejde med en instruktør. De vil så gerne hjælpe dig videre.

Fitness instruktører