LYS1 - hvad betyder det for din fitness?

Vi håber at kunne flytte over i det nye byggeri og få et større areal, som også er bedre indrettet til de tilbud vi gerne vil give. Vi åbnede fitness i september 2010 og har næsten hele perioden haft venteliste. Vi håber derfor at kunne give et endnu bedre tilbud i de nye rammer og give plads til lidt flere medlemmer.

Kort sagt vil LYS1 for din fitness betyde mere plads, mere kvalitet og bedre muligheder også for de nye træningsformer, som f.eks. cirkelhold, TRX og kettlebells.

Fitness foreningen er aktiv i projektet, som vi også har berettet om på generalforsamlingerne. Formanden sidder både i fonden og LYS1 styregruppen.

Tilmeld LYS1 nyhedsbrev

Vi opfordrer dig til at tilmelde LYS1 nyhedsbrevet på projektets hjemmeside. Du skal selv tilmelde dig, for i fitness udleverer vi naturligvis ikke din email adresse til andre.

Du kan være med til at præge projektet!

Kom med på holdet og hjælp dit nærområde.

Kan du f.eks. hjælpe med formidling og hjemmeside allerede i 2019?

Skriv til formand@hlff.dk hvis du har lyst til at hjælpe med til det nye fitness eller andre dele af det samlede projekt. Måske har du ideer og/eller kompetance inden for helt andre områder. F.eks. indretning, farver, trafikforhold, byggeri, tilgængelighed for alle, teknik, lokalplan osv. Alt det vi skal se på når vi kommer længere frem.

Det er frivillige fra fællesrådet, fonden og idrætsforeningerne, der driver de lokale aktiviteter og samarbejder med kommunen. Alt sammen for at vi i fællesskab får det bedst mulige resultat.

Hvad indeholder LYS1 projektet?

Målet med projektet er at udvide det nuværende idrætscenter til et kultur- og idrætscenter, der henvender sig til alle borgere i området og herved skaber det krydsfelt, hvor alle mødes på tværs af interesser og alder. Det nye center vil indeholde Højbjerg Bibliotek, borgerservice, lokalarkiv, en daginstitution, mødelokaler, sal og nye idrætsfaciliteter.

LYS1 er et fælles projekt mellem kommunen og Fonden Lyseng Idrætscenter. Salling Fondene har givet en flot donation på 10. mill. kroner øremærket til idrætsfaciliteterne.

De meget foreløbige planer er at bygge hvor den nuværende grå "barak"-bygning ligger og etablere en fælles indgang til både bibliotek, borgerservice, café, svømmebadet og de øvrige indendørs idrætsfaciliteter.

Vi er stadig på et tidligt stadie og der er langt igen.

Mere information www.lys1.dk