Foredrag med Peter Sporleder 5. april 2024

DETTE ARRANGEMENT ER AFLYST.

Peter Sporleder er kendt af mange i vores lokalområde. Ud over at virke som præst og byrådsmedlem er han også et flittigt trænende medlem af foreningen. Vi har indbudt Peter til at fortælle om dramatiske oplevelser i en tid som udsendt for Danmark.

Fati fra caféen serverer lidt lækkerier undervejs i løbet af aftenen.

Min tid som feltpræst

Peter Sporleder er far til tre og sognepræst ved Holme kirke og feltpræst. Han har seks gange været udsendt som feltpræst i internationale missioner med danske soldater. Herudover har han siden 1. januar 2018 været medlem af Aarhus Byråd.

Listen over udsendelser tæller både missioner i Kosovo, Irak og Afghanistan, og det er blandt andet disse oplevelser Peter vil berette om.

Vi får indblik i feltpræstens mange og forskelligartede opgaver; hvordan de danske soldater lever og bor; hvordan man takler savnet til familien derhjemme; hvordan man håndterer dødsfald og hårdt sårede blandt sine kammerater; mødet med lokalbefolkningen og meget meget mere.

Tid:        Fredag, den 5. april 2024, 19.00 til 22.00

Sted:      Salen ved Café Lyseng (Multisalen)

Pris:       50 kr.

Caféen serverer lidt lækkerier undervejs foruden kaffe/the.
Prisen er deltagerbetaling for serveringerne, hvor foreningen også er vært.
Peter Sporleder får ikke honorar for indsatsen.

Foredraget er et tilbud til foreningens medlemmer.

Køb billet her (billetsalget åbner 23. feb 10:00)

Billetsalget åbner i et nyt vindue. Bemærk begrænset antal pladser.